Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kissé szemcsés a kép a TV2-nél

Magyarán nem látni még pontosan, hová tart a csatorna, amely évek óta próbálja utolérni az RTL Klubot. Illetve inkább azt nem látni, hogy sikerül-e elérnie azt, amit akar. Vannak viszont kifejezetten pozitív jelek, amelyek arra utalhatnak, hogy esélye lehet a tévépiaci verseny felpezsdítésére. (Próbált valaki nézettségi hírt írni az utóbbi években? Többnyire baromi unalmas.)

Az első jó lépés az volt, hogy az elegáns, de a magyar viszonyokhoz talán túlzottan angolszászos Várdy Zoltán helyére Simon Zsolt érkezett a vezérigazgatói székbe, aki belemenősebbnek tűnik. Ő rögtön el is mondta pár interjúban, hogy el kell engedni ezt a "ki a piacvezető" versengést, a csatorna pénzre megy, mert a tulajdonosok azt várják. A cél tehát a sok lóvé, nem a legnézettebb csatorna díja.

Ez két szempontból is okos dolog: egyfelől miért akarna olyan célért küzdeni, amit csak idővel (évek?) alatt tud megvalósítani olyan időszakban, amikor a napi kis eredményeknek kell örülni? Másfelől Várdy óriási terhet rakott kinevezésekor (2007) az embereire azzal, hogy kijelentette: 3 év alatt piacvezetők lesznek. Nem lettek, s aztán módosította is kijelentését, miszerint nem konkrét piacvezetésre törnek, hanem arra az attitűdre. Ennek lenne értelme is, csak így utánlőve nem volt.

A második jó lépés az volt, hogy olyan nevet igazolt le tanácsadói pozícióba Steve Varcoe személyében, amire már azért felvonták a szemüket a népek. Ez a belemenős stílusú pasi hozta be itthon a GRP alapú árazást a tévés piacon meg a mozgóáras rendszert, amit azóta az RTL szépen működtet. Ő nevelte ki az RTL kereskedelmi igazgatói posztját tőle megöröklő Vidus Gabriellát is, aki igen magasan jegyzett szakember, nem véletlenül.

Aztán még egy vagánynak tűnő ember leigazolásáról érkezett hír, amennyiben szimatunk nem csal. Megyeri András, a Viasat3 longtime kereskedelmi igazgatója jó választásnak tűnik. Bár sokan a kereskedelmi igazgatói székbe várták, most úgy tűnik, üzletfejlesztési osztályvezető lesz, bármi is legyen az. Ezzel a két igazolással egyébként Kovács Krisztián kereskedelmi igazgatót jól körbelőtték.

Közben ugyanígy tegnap derült ki hivatalosan, hogy távozik viszont Nagy Andrea marketing- és kereskedelmi igazgató. Ő inkább volt marketinges gondolkodású, mint kommunikációs szemléletű. Talán egy vérbeli kommunikátor sokat segíthet, s ha igazak a Rényi Ádám érkezését firtató hírek, akkor nem lepődünk meg a húzáson.

Főképp ismerve a TV2 vezér még ügynökségi korában kifejtett véleményét, miszerint a tévépiaci versenyt nagyban befolyásolja a két csatorna kommunikációja közti különbség. Nos, épp az RTL volt az, amelyik legutóbb felszámolta a kommunikációs osztályát, melyet akkor épp Rényi Ádám vezetett.

Az látható tehát, hogy belemenős, vagány arcokat igyekszik igazolni a TV2. Másfelől, hogy az igazgatói struktúra valamelyest közelít az RTL-éhez, ahol egy stabil, jól kialakított rendszer működik. Ezek első blikkre jónak tűnő lépések. Más kérdés, hogy mindez semmire sem lesz elég, ha a csatorna nem tud termék, azaz műsor szinten a konkurens elé vágni.

Bár e téren sem elveszett a helyzet, mert Kiss Péter programigazgató ügyesen ásta ki a TV2-t a Gyöngyössy-éra romjai alól. Jelszavai valának: csak semmi fakszni. És ebben tökéletesen igaza van. A TV2-nek az RTL-nél elegánsabb pozicionálás nem hozott sok plusz nézőt. Valószínűleg sok pénzt sem. Maximum a jó érzést a vezetőségnek. De az magában nem sokat ér.

Szóval, erre a kérdésre fél év múlva megint ránézünk majd. Addigra már tisztul a kép.

 

D.

0 Tovább

Kidobtuk a tévénket!

Kedvenc értelmiségi mellveregető tempónk az, hogy "én már nem nézek tévét"/"nekünk nem is volt tévénk". Azon túl, hogy ez teljesen műmájer dolog, ha mélyebben belegondolunk, nem is feltétlen van mivel büszkélkedni. Hiszen mostanra kb. 100 magyar nyelvű csatornából lehet választani. (Meg az idegen nyelvűekből, meg a neten elérhető tévécsatornákból.)

Kedvünkre nézhetünk operát, természetfilmet, sportot, családi mozit, művészfilmet, amíg csak a szemünk bírja. Tehát a ValóVilág vagy az Aktív sekélyességével, esetleg a bulvárhíradókkal érvelni, mint tévétől visszatartó erő, inkább öngól. Vagy sima tájékozatlanság.

Az ugyanis, ha valaki ennyi csatornából nem talál soha jó minőségű műsort, vagy végletes sznobizmusra utal (részvétünk), vagy arra, hogy még mindig passzív néző, olyasvalaki, aki nem képes/hajlandó a maga számára összeállítani a jó műsor koktélt. Ez meg nem a tévék hibája.

Persze lehet puffogni, hogy miért megy egyszerre három-négy csatornán a CSI franchise. (Én például ugyanazt, a brazil férgekre épülő gusztustalan bizonyítási procedúrát kaptam el mindössze tíz perc különbséggel két adón. Murphy: persze vacsora közben). De tök felesleges, mert ez is max a tévéknek vacak. Ha ugyanis unalmasak, a néző elkapcs, kikapcs.

Szóval, elhatároztam, hogy ha valaki még egyszer tévétlensével henceg, tortát vagy valami egyebet nyomok az arcába. Az nem baj, ha nincs tévéje, s erre van indoka (az se baj, ha nincs). De tényleg fontos mindig kényszeresen lenyomni a No TV Pride standup-ot?

Pedig ugye büszke lehetnék, mennyi különleges, nem tévéző embert ismerek (különös tekintettel nem követik a Barátok köztöt és a ValóVilágot, ahogyan az Ezek megőrülteket sem, sőt, pornót sem láttak SOHA!). Mert a legújabb AGB Nielsen adatok szerint van egy csomó hülye, akik majd 4 millió háztartásban nem átallanak tévét nézni bujdokló, szégyenteli magányukban. Sőt, 8% annyira balfék, hogy ezt 16 évesnél öregebb tévén teszi. De akkor meg ki veszi a plazmákat "a tízmillió plazma tévé országában"?:)

 

D.

12 Tovább

Technológiai parancsolatok

"Amikor legutóbb ekkora volt az izgalom egy tábla miatt, akkor parancsolatok voltak rávésve."

(The Wall Street Journal, a táblagépek kapcsán)

0 Tovább

A férfiak visszavágnak a hüvelygomba reklámért

Most legalább ismét megtudhattuk, hogy a reklámok készítői szerint mi üldöz el minket, nőket a képernyők elől. Hát a foci. És ha elmenekültünk, akkor az urak nyugodtan diskurálhatnak a prosztata problémákról.

Azt, hogy ez mekkora közhely, nem is nagyon kell talán magyarázni. Egyébként a legutóbbi foci vb nézői összetétele is megmutatta, hogy már korántsem olyan a foci a nőknek, mint a fokhagyma a vámpírnak. De tessék csak puffogtatni ezt a baromságot.

Rendben, visszakaptuk, mert évek óta hallgathatják szerencsétlen pasik, hogy most jön a csók és könny hatmilliomodik része, és miután vélhetően elmenekültek, mi nők oldottan cseveghetünk a hüvelygombáról.

Szóra sem érdemes, hogy a nők egy jelentékeny hányada is elmenekül a csók és könny típusú baromságok miatt, és kb. annyira illik a csevegő hangnem a hüvelygombához, mint a prosztata problémákhoz.

Na szóval, 1-1, mindenki meneküljön el a képernyő elől. És majd visszajövünk, ha lesznek normális reklámok is.

 

D.

1 Tovább

Nyelvi barangolások Németországban

0 Tovább

Közérdekű Közlegény

blogavatar

"Nem lehet mindenki okos, kell, hogy a hülyék kivételek legyenek, mert ha mindenki okos volna, akkor annyi ész volna a világon, hogy attól minden második ember teljesen meghülyülne."

Utolsó kommentek